O nama
Dječji vrtić Drniš osnovan je 21. prosinca 1952. godine.
U centralnoj zgradi sa 6 odgojnih skupina realizira se program od 1974. godine do 16. rujna 1991. godine.
Tijekom Domovinskog rata Dječji vrtić Drniš djeluje u progonstvu u periodu od travnja 1992. godine do 5. kolovoza 1995. godine. Program se realizira u prostorima hotelskih objekata na 7 lokacija, u Šibeniku, Rogoznici, Trogiru, Splitu i Baškoj vodi, obuhvaća 560 djece sa područja bivše Općine Drniš, Vukovara, te Bosne i Hercegovine.
Nakon rata slijedila je obnova i nadogradnja centralne zgrade Dječjeg vrtića Drniš. U to vrijeme program realiziramo u 5 odgojnih skupina na lokacijama zgrada F-6 i F-7, obuhvaćeno je oko 110 djece.
2001. godine započeli smo s radom u obnovljenoj i nadograđenoj centralnoj zgradi u kojoj djelujemo i danas.
Temeljna okosnica rada u našoj ustanovi je Zakon o predškolskom odgoju i obrazovanju (NN br. 10/97, 107/07 i 94/13), Programsko usmjerenje odgoja i obrazovanja predškolske djece (NN 7/8, 1991) koju čine ideje humanizma, spoznaje o specifičnim osobinama i zakonitostima razvoja djeteta.
Osnovni cilj našeg rada je stvaranje uvjeta za zadovoljavanje dječjih potreba, te cjelovit razvoj svakog djeteta u skladu s njegovim mogućnostima, interesima i sposobnostima.
REDOVITI PROGRAMI
Redovitim programom nastojimo kvalitetno nadopuniti obiteljski odgoj u izvanobiteljskom okruženju, nastojimo biti što veća pomoć i podrška roditeljima u brizi za sigurnost i odgoj njihove djece
Dječji vrtić Drniš realizira programe u 15 odgojnih skupina. 11 skupina u Centralnom objektu (od 1. godine života), 2 skupine u Područnom odjeljenju Drinovci, te 2 skupine u Područnom odjeljenju Radonić (od 3. godine života).
U vrtiću se realiziraju sljedeći programi:
- 10 - satni program od 6.30 - 16.30 sati
- 10 - satni program, od 6.30 - 16.30 sati - Područno odjeljenje Drinovci
- 10 - satni program, od 6.30 - 16.30 sati - Područno odjeljenje Radonić II
Dječji vrtić Drniš obavlja svoju djelatnost na temelju Godišnjeg plana i programa rada koji se donosi početkom svake pedagoške godine.
Vrtićkim kurikulumom utvrđen je okvirni plan i program rada kroz redovne programe, program javnih potreba za djecu s teškoćama, program javnih potreba predškole i programa rada s roditeljima.
Pri izradi kurikuluma stavljen je naglasak na specifičnosti vrtića i sredine u kojoj vrtić djeluje.
Središte i polazište rada jesu potrebe i interesi naše djece, roditelja i lokalne zajednice. U planiranju aktivnosti vodimo se načelima individualizma, nepristranosti i interdisciplinarnosti.
Bitne pretpostavke ostvarivanju ciljeva postavljenih u kurikulumu su: podizanje stručnih kompetencija odgojitelja, kvalitetna suradnja na relaciji roditelji-vrtić, prepoznatljivost i podrška lokalne zajednice.
Prioritetna područja unapređenja u ovoj pedagoškoj godini su: organizacijsko vođenje ustanove, kultura ustanove te kurikulum i odgojno-obrazovni proces.
Vrtićki kurikulum razrađen je po odgojno-obrazovnim programima, a u našem vrtiću provodimo:
- redoviti desetsatni program,
Cjelodnevni 10-satni redoviti programi se provode u 15 odgojnih skupina.
Programi i organizacija rada u našem vrtiću temelje se na razvojno-primjerenom kurikulumu usmjerenom na dijete i humanističkoj koncepciji razvoja predškolskog odgoja što znači:
- pažljivo i bogato strukturirano okruženje i poticajna materijalna sredina koja doprinosi razvoju dječjeg učenja, kreativnosti i stvaralaštvu
- poznavanju zakonitosti rasta i razvoja djeteta u skladu s čim stručni djelatnici planiraju svoj rad
- učenje je interaktivan proces koji uključuje djecu, odrasle, kao i čitavo društveno okruženje
- poticanje partnerskog odnosa sa roditeljima kao najvišeg oblika suradnje u ostvarivanju zajedničkog cilja, optimalnog razvoja djeteta
- poticanje tolerancije prema različitostima i uvažavanje prava sve djece, poticati uključivanje i socijalizaciju djece sa teškoćama u razvoju u život i rad ustanove
- kontinuirano stručno usavršavanje kao potreba podizanja stručne kompetencije za rad i stjecanje novih znanja, vještina i sposobnosti potrebnih za primjenu suvremenih oblika rada sa djecom predškolske dobi.
U 5 odgojnih skupina provode se dijelom elementi alternativnog programa Korak po korak.
Bitne odrednice programa Korak po korak koje odgojitelji unose u organizacijska rješenja vrtića su: planiranje prostora i aktivnosti utemeljenih na čestom procjenjivanju i praćenju razvoja djeteta, formiranju i dopunjavanju tzv. centara aktivnosti (kutića), kao preduvjeta slobodnog djetetovog izbora aktivnosti, centar za obiteljske i dramske igre, za aktivnost građenja i konstruiranja, početnog čitanja i pisanja, likovne aktivnosti itd.). Specifičnost programa Korak po korak je što se poseban naglasak stavlja na važnost suradnje s obitelji i na uvođenje demokratskih vrijednosti u proces odgoja i obrazovanja.
VRTIĆEM UPRAVLJA UPRAVNO VIJEĆE KOJE SE SASTOJI OD PET ČLANOVA:
- Jere Barišić, predsjednik
- Marina Brakus, član
- Tina Bačić Čupić, član
- Josipa Jerković, predstavnik roditelja
- Jasminka Dereta, predstavnik odgojitelja
STRUČNI DJELATNICI NAŠEG VRTIĆA SU:
- ravnateljica – Niveska Vlaić, dipl. def. Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
- pedagoginja – Jasminka Dereta, dipl. ped. soc. Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
- zdravstvena voditeljica – Josipa Sunara Beader, mag. med. techn. (mob: 099 457 8283; e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.)
- psihologinja - Ena Poljičak, mag. psych, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Organizacija rada Dječjeg vrtića Drniš prilagođena je potrebama djece i roditelja.
Radno vrijeme primarnog dužeg 10-satnog programa za jaslice i vrtić organizirano je od 6,30 do 16,30 sati.